lørdag, september 13, 2008

Høstlista


Etter en særdeles synsing over Ole Robert Sundes "Jeg er et vilt begrep" i går på Copa Con Oro, tok de fremmøte en avgjørelse angående Bokasylets høstlige leseliste, dato, og sted for møtene:
Møtene fortsetter på Copa Con Oro, en koselig, fin kafè hvor det er stille nok til at vi kan høre hverandre over bordet.
Første fredag i hver måned kl 18.30
Bøkene:
3. oktober: Rebecca Kjelland, Akkorda under fluktlinja, dikt
7. november: Paul Auster, Ensomhetens grunn eller The Invention of Solitude, roman
5. desember: Siri Hustvedt, En bønn for Eros, essays
Den første boka er dikt. Kom selv om du ikke skulle rekke å lese boka på forhånd. Vi tar felles høytlesning og spontanreaksjoner på dikta, men selvfølgelig er det best om du har lest dem først.
God høstlesning!

4 kommentarer:

Jorunn Solli sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jorunn Solli sa...

Gleder meg ;-) Det var så fint sist.

Anonym sa...

Hallo alle sammen! For nå er vi vel blitt en hel hærskare?
Jeg ble desverre forhindret fra å komme sist, grunnet flaggermus-safari med tenåringsbarna, og det var virkelig en lærerik aften og anbefales herved videre.
Synes høstens leseliste virker super.
Ole Robert Sunde kan gjerne få lov å r.... et annet sted en ved min leselampe (ennå ikke byttet ut med hodelykt). Den kolossen med bare visvas og pølsevev! Min mening. Noen som klarte å finne noe av verdi i det de hadde lest???
Hilsen veldig nysgjerrige Tonje

Jorunn Solli sa...

Synes det var nokså innviklet ja. Og tror ikke jeg prioriterer å nid-lese den ferdig. Til tross for at den kostet meg nesten et halvt tusen kroner. Mange fine assosiasjoner, og tankerekker som jeg ikke be grep helt. Vil heller satse på å lese Montagnes essay som kommer fersk og nyoversatt i disse dager.
Forresten. Hører at folk har problemer med å kommentere på denne bloggen. Noe med innstillinger å gjøre?