mandag, juni 22, 2009

Høstens leseliste:

11. september blir det Teaterasyl. Siden vi tidligere har lest ”Drömfakulteten” av Sara Stridsberg skal vi nå gå å se ”Valerie Jean Solanas skal bli president i Amerika” på Torshovteateret 11. september. Si fra innen 8. juli hvis du vil joine, sånn at jeg får bestilt billetter. Som forberedelse kan man i sommer lese boka teaterstykket bygger på, samt SKUM manifest som er Valeries eget verk: Den får man kjøpt på Tronsmo.
(SCUM står for Society For Cutting Up Men ☺)

2. oktober: ”Alfabet” av Inger Christensen + evt. essay fra ”Hemmelighedstilstanden” Her trenger man ikke ha lest på forhånd. Vi kan ha høytlesning.

6. november: Nylesning av Hamsuns "Victoria"…siden det er Hamsun-år i år. Jeg skal prøve å finne et essay som Trude Marstein har skrevet om Victoria. Jeg kan kopiere det til interesserte.

4. desember: 1001 natt. Bitten velger ut noen erotiske eventyr vi skal legge opp.

8 kommentarer:

Jorunn Solli sa...

Jeg har holdt av 10 teaterbilletter, og tre har foreløpig meldt sin interesse.

Unni K sa...

Jeg er og interessert.

Jorunn Solli sa...

Fint Unni...da er vi fem :-)

Jorunn Solli sa...

Vi er seks stykker ;-)

Jorunn Solli sa...

Nå er vi syv stykker.

Jorunn Solli sa...

SCUM MANIFEST har kommet på norsk! Kan kjøpes på Tronsmo ;-)
Selv har jeg den svenske med med Sara Stridsbergs fine fordord.

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra

Jorunn Solli sa...

Så hyggelig du har lest Bloggen Herr eller fru Anonym. Du er velkommen :-)