lørdag, januar 30, 2010

Referat 20.01.10

Nina, Lisa, Tone, Hanna, Bente, Unn og Bitten og Jorunn førte en livlig og givende samtale om ”Mennesket er en stor fasan i verden” Vi hadde høyst ulike synspunkter om boka. Mange sa de opplevde at de fikk ny opplevelse av boka etter at vi hadde snakket om den. Selv synes jeg kvelden var helt fabelaktig og jeg opplever at vi blir veldig engasjerte – at litteratur faktisk betyr noe for oss. Denne boka ga i alle fall meg (Jorunn) en av mine beste leseropplevelser. Her er det fritt fram og komme med sine tanker om boka, men også andre ting man måtte ha på hjertet.

1 kommentar:

Unn sa...

Takk for i like måte! Utrolig lærerikt å legge merke til hvordan konkrete eksempler ble trukket fram hele tiden. Opplivende!
5. mars med Amalie Skram går helt fint for meg. (På Proust-kvelden er jeg antakelig bortreist uansett når den blir, dessverre.)