søndag, februar 21, 2010

Påminnelse: Bokasyl 5. mars klokka 18 på Kafe Oslo på Litteraturhuset

Da skal vi samtale rundt Amalie Skrams ”Professor Hieronimus”
Merete Morken Andersen som holder på å skrive en biografi om den eldre Amalie, har lovet og komme hvis ikke hun har snødd inne på Nesodden. Fint om dere kan si ifra hvis dere har tenkt å komme sånn at vi kan prøve å holde av plass. Det er ikke mulig å reservere plass i bibliotekdelen.

Boken kan bestilles på Antivariat.net Veldig bra sted ;-)

Sjekk HeR for å se en video om Amalie:

1 kommentar:

ninsve sa...

Jeg kommer. Jeg har blitt hekta på Amalie. Nå er jeg gjennom 3 av bøkene i Hellemyrfolket-serien, på lydbok, lest av Eilef Armand i 1967. Kostelig! Og så har jeg sett en filmatisering av Lucie med Inger Lise Rypdal som Lucie. Men jeg får stikke innom asylet til han Hieronimus igjen for å friske opp minnene derfra før 5.mars.