mandag, april 26, 2010

Bokasyl fredag 30. april klokken 18.00 på Cafe Mistral

Vær obs på at vi møtes nytt sted…nemlig Cafe Mistral på Majorsua. Sjekk link for adresse og kart:  Vi håper at det er så rolig der at vi kan boksnakke. Boken vi skal samtale rundt fritt og vennlig rundt er  ”Det jeg elsket” av Siri Hustvedt.
Fint om dere sender meg en mail eller legger igjen kommentar på bloggen, dersom dere kommer. Jeg må nemlig holde av bord.

Send mail til Bokasylet hvis du vil stå på mailinglisten:

3 kommentarer:

Jorunn Solli sa...

Nina, Else, Bitten og jeg kommer også. Da er vi opp fire :-)

Unknown sa...

Bokasylet 30.4. om Siri Hustvedts bok Det jeg elsket. Solfrid, Else og Bitten diskuterte. Vi snakket mye om temaet barn i boka. Et barn dør, 11 år. Intens skildring av foreldres sorg, og deres kjærlighet til hverandre kan ikke bære igjennom dette. De jobber veldig forskjellig med sorgen sin. Et annet barn lever ut så mye svik, løgn og grusomhet at de voksne nærhetspersonene tilslutt lukker døra og sier at vi kan ikke ha mer med deg å gjøre. Sterkt.
To par - 2 barn. Kunstnermiljø i New York over en 20-årsperiode (boka slutter i år 2000). Bill en "alminnelig" kunstner. En annen kunstner, ekstremt destruktiv, Teddy Giles (kriminell i tillegg). Bill er far til Mark. Han røyker og drikker og sløver seg, og dør av sønnens grenseløse ferd i livet. Teddy er forløser av Mark's destruktive jeg. Siri Hustvedt nøster på ulike forklaringer på hvorfor ting blir som de blir og mennesker blir som de blir. MEN vi får aldri svaret. Bokas jeg-person forteller både historien og er selv medspiller. Ingen personer ender lykkelige i denne historien. Vi hadde en fin diskusjon!
Bitten

Jorunn Solli sa...

Superfint du har lagt ut referat. Det må vi fortsette med. Selv måtte jeg jobbe fredag. Jeg hadde skikkelig problemer med språket i boken. Leste bare de første sidene… Hadde vært moro å hørt andre synspunkt. Men du? Var det ok å ha Bokasyl på Mistral? Skal vi satse på å møtes der neste gang også?