fredag, mars 02, 2007

Neste møte

Vi satser på å møtes torsdag 22. mars for å snakke om bok. Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på om alle har lest 'Inn' eller om vi skal satse på å snakke om 'Slik vil jeg måle opp verden'! Vi kan treffes på Two Dogs kl. 19.30 hvis noen Oslo-beboere skal være med, men hvis det bare blir bæringer og bødøler, foreslår jeg at vi gjør det lettvindt og møtes på Rådhuskroa i Sandvika, som sist.
Karoline har kommet med forslag til bok i prosjektet vårt, 'Tynne bøker': 'Morgon og kveld' av Jon Fosse. Et glimrende forslag, synes jeg. Er noen enige med meg? Ellers snakket Nina og jeg om at 'Den fremmede' av Albert Camus er verdt å lese på nytt. Da har vi allerede 3 tynne bøker.
Jeg var nødt til å lage en google account her på Bokasylet for å henge med på utviklingen. Hvis noen vil skrive innlegg, så mail meg og få hotmail og passord. Kan ikke legge det ut her, liksom... selvom vi ikke er så sabla hemmelige av oss.
Beste hilsen, Tonje

8 kommentarer:

Jorunn Solli sa...

Kommer jeg…hvis helsa holder (i den selvironisk kroken nå ;)
Går med på alt du/dere bestemmer jeg. Jeg skal uansett lese både Blatt og Lund. Og jeg må si at jeg er glad & fornøyd over den retningen Bokasylet har tatt (med hensyn til bokutvalg). Fint å ha Tonje som både! skipper og diplomat ;) Dette kommer til å bli en fin, fin bokring…om enn med en litt trang fødsel…og da passer det jo bra at ikke vi skal lese tykke bestsellers. Det er jo greit det med de også, men disse bøkene som nå er valg ut kanskje er mer interessant å utforske i fellesskap - få flere personers perspektiver på teksten er jo noe som er kjempe spennende.

Anonym sa...

Enig! Det er ikke alltid skattene er pyntet i fjær og glitter eller er førstesidestoff i tabloidpressen.

Jorunn Solli sa...

Hvilken bok blir det? Hilsen undrende surrehue :o)

Anonym sa...

Vi velger oss Blatt! Bare Karoline har vært så flink at hun har lest 'Inn'. Jeg 'sliter' fortsatt med Zalep og du venter på på biblå.Så da blir det 'Inn' i neste runde. Er ikke det en grei løsning?

Jorunn Solli sa...

Den er grei

Anonym sa...

yezzz...Vi blir, etter mine beregninger, fire stykker neste bokasyl. Vi møtes på Two Dogs kl. 19.00. OK?

Anonym sa...

...og det var TORSDAG, torsdag 22. mars.

ninsve sa...

Ja, kult! gleder meg til å snakke om Blatt-boka.