lørdag, juni 16, 2007

¾ (god bedring Karoline ;) av Bokasylet hadde hyggelig sommeravslutning i kveld, og vi ble enige om å lese Elfriede Jelinek ”Pianolærerinnen” til neste gang. Skal vi satse på 30. august? …og deretter hver siste torsdag i måneden? Til neste gang, og evt. på kommentarplass, så kan hver av oss komme med forslag til tre bøker vi kan lese og diskutere. Fint om vi får en variert liste med klassikere, debutanter, eksotiske, trauste, korte, lange, dikt, essay, kortprosa, etc. etc.
Men aller først sommer og solskinn!


Solen: tilstand og behandling

5 kommentarer:

Jorunn Solli sa...

Akkurat nå har jeg lyst til å anbefale Italo Calvino ”Hvis en reisende en vinternatt”, uklart hvorfor.

Anonym sa...

Jeg foreslår Kartboka for Oslo og Akershus, kronologisk etter gatenavn i alfabetisk rekkefølge. For noe sprøyt!!! Nå gleder jeg meg til å ta fatt på litt skjønnlitteratur igjen snart!!!!!!! Dette begynner å ligne en farse :-) Skal vi ta en Holberg? Jeg har aldri lest Holberg. Har dere?

Jorunn Solli sa...

Fint, med kartbok...befriende fri for svulstige klisjeer i alle fall ;o) Ja, til Holberg. Hva med å prøve seg på hans essay? På skolen i Bø sa de at essayene hans var veldig bra. Selv synes jeg det er en spennede sjanger.

ninsve sa...

Skal vi ikke komme oss på Jellinek-oppsetningen til høsten? Den Ulrikke Maria Stuart.

Anonym sa...

Gjerne det, gjerne det.