søndag, august 03, 2008

Ole Robert Sunde



Nå er det plutselig blitt august! På tide å planlegge høstens aktiviteter.
Ettersom jeg har forstått er vi blitt enige om en bok av Ole Robert Sunde.
Her kan vi velge:

Jeg er et vilt begrep. Essays 2007
Kalypso. Roman 2006 (H Press)
Jeg er som en åpen bok.
Roman 2005
Løsøre. Prosa 2003
Der hvor vi er lykkelige. Essays 2000
Den sovende stemmen. Roman 1999
All verdens småting. Prosa 1996
Støvets applaus. Essays 1995
En ordinær høyde. Roman 1994
Naturligvis måtte hun ringe. Roman 1992
4. person entall. Essays 1990
Kontrapunktisk. Roman 1987
den lange teksten historie. Kortroman 1984
Fra dette punktet trekker jeg en omkrets. Dikt 1983
Hakk i hæl. Dikt 1982

Vi diskuterer hvilken bok vi skal lese på kommentarplass.
Vi må også finne ut hvilken dag i måneden som passer.
Noen som har forslag til et hyggelig sted i Oslo sentrum vi kan sitte noenlunde skjermet?

Alle vennligsinnede elskere
av skjønnlitteratur
er velkommen til å delta ;-)

15 kommentarer:

Jorunn Solli sa...

-Jeg foreslår vi møtes siste tirsdag i hver måned, men er selvsagt åpen for andre forslag.
-Jeg vil gjerne lese essay av O.R.S.
- Jeg har lyst til å undersøke om det er ok å møtes på Cafearte på St. Olavs plass

ninsve sa...

Essays (jeg er et vilt begrep) er ok, men boken er på 637 sider, skal vi bare begynne forfra og lese f.eks 100-150 sider? Eller velge ut noen?
Annet forslag er "Løsøre", prosa, 127 sider.
Har ingen formening om dag foreløpig.

Jorunn Solli sa...

Essays (jeg er et vilt begrep) er ok for meg også. Jeg vil gjerne lese dem- Vi kan jo velge ut noen essay i prioritert rekkefølge.

Lindkvist sa...

Er dere en lukket sirkel med åpen blogg eller en åpen blogg og åpen gruppe?

Anonym sa...

Vi er en ganske åpenhjertig og tolerant gruppe litteraturinteresserte; om enn smale og utilgjengelige av sinn.
Fra spøk til alvor. Vi er ikke mange og vi er åpne for nye medlemmer av Bokringen Bokasylet. Bloggen er tilgjengelig for alle som måtte interessere seg. Hvis du bor i Oslo og vil lese og diskutere de bøkene vi har valgt oss ut, av ren og skjær egoisme, må du gjerne hive deg med og diskutere på de dagene vi møtes. Eneste betingelse er, at du har lest boka vi skal snakke om.
Hjertelig velkommen! Både på blogg og IRL.

Lindkvist sa...

Så morsomt. Rekker sikkert ikke til denne gangen. Men kanskje neste gang. Savner dette. Særlig hvis man leser noe smalt kan man jo føle seg alene om leseropplevelsen. Også fordi man ikke leser de samme bøkene til de samme tidspunktene. Og her må man gjøre det. Genialt.

Jorunn Solli sa...

Bare å komme når det passer. Følg med på bloggen så får du vite hvilken bok vi skal lese til når + hvor vi skal møtes. Bare å slenge seg på diskusjonen her på bloggen. Men vi blir forhåpentligvis enige om noe i løpet av neste uke.

Jorunn Solli sa...

Skal vi satse på å møtes første uke i september (og deretter en bestemt dag, første uke i hver måned)? Hvilken dag passer best for dere? Mitt forslag er at vi leser "Jeg er et vilt begrep" så langt vi kommer...det er jo eninnmari tykk bok...

ninsve sa...

Ja fra meg.

Jorunn Solli sa...

Fint, men hvilken ukedag passer best?

Anonym sa...

Fredag passer aller best for meg. Lørdag nestbest og resten av uka blir vanskelig... Hva med dere?

Anonym sa...

Boka måtte bestilles her på min lokale bokhandler, som forøvrig også er Ninas lokale bokhandel.
Jeg synes vi kan starte på Cafearte og ambulere litt. Erfaringene tilsier at de forskjellige stedene har forskjellige rytmer, som ikke alltid passer oss i støynivå, selvom vi kanskje liker musikken..Dessuten er jeg tilhenger av at man skal legge kvelden til steder som ligger i nærheten av alles bopæler innimellom, så man kan føle at man ikke må reise så langt hver eneste gang.

Lindkvist sa...

Et tips til de bokglade som kanskje skriver selv (vet at et par av dere gjør det) Litteraturhuset skal ha åpen mikrofon 17. september og jeg skal være konferansier. Meld dere på!

Jorunn Solli sa...

tusen takk for tipset ;-)

Jorunn Solli sa...

Jeg foreslår at vi møtes 12. september kl. 18.00 på
Café Arte
(jeg kan ikke første fredagen i september, og jeg vil jo ikke gå glipp av bokasylet :o) Svar Ja eller Nei! så lager vi en ny, entusiastisk, klargjørende og inkluderende post.