tirsdag, januar 06, 2009

Vårens leseliste for Bokasylet


Fredag 30. januar: Bokasyl: Homers "Illiaden", med vekt på det som står om Andromake..evt. lese det som står om henne i Aeneiden (Nina kan kopiere opp). Euripides Andromake kan vi evt. lese hvis vi får tak i. Finne annen informasjon om denne skikkelsen.

Fredag 27. februar: Bokasyl: Lese Andromake av Racine. Finnes på Deichman

Fredag 27. mars: Teaterasyl: Se Andromake på Det norske teater. Gi meg beskjed innen et par dager om du / dere vil være med, så bestiller jeg billetter.

Fredag 24. april: Filmasyl: ”I fjor i Marienbad” av Alain Resnais

Fredag 29. mai: Bokasyl: Utvalgte essay av Montagnes

Fredag 26. juni: Bokasyl: Tone Hødnebøs siste diktsamling "Nedtegnelser"

Alle Bokasyl avholdes på Copa con Oro siste fredag i måneden kl 18:30

Vi forbeholder oss retten til å foreta endringer ;-)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hadde vi blitt enige om Hødnebø?? Hvis hun var en av de damene som leste på Mono sammen med Rimbereid, er jeg ikke interessert... Kommer ikke på noe godt alternativ sånn på sparket, men i.o.m. at det er siste asyl før sommeren tar jeg evt. defensiven og hopper over. Skal grave litt for å være konstruktiv og komme med forslag, ikke bare surmuling :-)))

Jorunn Solli sa...

Kom gjerne med andre forslag,,,det er lenge til juni. Beklager jeg trodde du var enig da jeg spurte deg på FB.
Jeg har kjøpt Montaigne...så du kan komme på kontoret og kontorere noen kopier av de aktuelle essayene.

ninsve sa...

Hehe, ja, lenge til juni..., men syns fortsatt vi skal finne noe av en kvinne, det er da tusenvis av gode bøker å velge mellom. Hva med en av de yngre, norske, men ikke så kjente? Eller en spansk? Hvem er den hotteste spanske, oversatt til norsk-dama for tiden?

Jorunn Solli sa...

Jeg har holdt av 10 billetter til Andromake på det norske teater 27. mars. Foreløpig er det 5-6 som har meldt sin interesse ;-)

Unni K sa...

Jeg tar gjerne en billett, hva koster det? Skal prøve å komme i februar og få lest noe i forkant.

Jorunn Solli sa...

Hyggelig ;-) En billett koster 250,-

Jorunn Solli sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jorunn Solli sa...

Fire billetter igjen til teater ;-)

Jorunn Solli sa...

Nå har jeg bestilt seks billetter a 250,- Blir bra ;-)

ninsve sa...

Jeg er på side 107 i Illiaden. Hvor langt er dere kommet?

Jorunn Solli sa...

Da leder du over meg... jeg er på side 79

Anonym sa...

Har ikke fått lest på 8 dager, så jeg henger etter og er på side 67 :-/

Jorunn Solli sa...

Anbefaler: www.antikvariat.net Der har de Andromake av Racine til en billig penge. Og masse annet. Helt Fabelaktig ;-)

Jorunn Solli sa...

Til dere som leser Tysk eller Engelsk: Euripides "Andromache" finnes på www.antikvariat.net

ninsve sa...

Euripides "Andromache" Kan leses på nett på engelsk HER.

Jorunn Solli sa...

Det er jo kjempefint ;-) Jeg tror jeg får den på svensk fra www.antikvariat.net. Og kan kopiere til evt. interesserte.

Jorunn Solli sa...

29. mai kan ikke jeg...skal på kurs Kan vi bytte til 5. juni?